top of page

הגעתי... להדליק לכם את האור

האור הוא שחקן ראשי בחיינו , בכל המובנים. כאשר נגשים לשלב התכנון בבית המגמה לייצר פתחים גדולים ,או לחילופין, להרחיב פתחים קיימים , על מנת ליצור כניסה של קרני אור לתוך החללים הפנימיים .

לאור יש עוצמה ביכולת להשפיע על מצב הרוח שלנו , פעם שוחחתם עם מישהו בטלפון או סתם נפגשתם ברחוב ושמעתם "איזה יום יפה היום " .. אני בטוחה ש.. כן . אז מה בעצם הופך את היום שלהם ושלנו ליפה כל כך .. ??

השמש זורחת וקרני האור המלטפות אותנו משפיעות עלינו בתחושות , אז מה בעצם מונע מבעדנו לייצר את התחושות הללו בבית שלנו , על בסיס יום יומי ?

לא לכולנו נקראת ההזדמנות לבנות בית או לשפץ אותו ולייצר שינוי בגודל החלונות ?

אם בחרנו או מטעמי תקציב , אנחנו מתגוררים בבניין ואין לנו יכולת לייצר שינויים בחזיתות , אני ממליצה בחום לעשות שימוש באור מלאכותי , כמובן אור בגוון חם שיעניק לנו תחושת ביתיות .

הדבר נכון גם לגבי מרתפים בבנייה פרטית שפתחי האוורור וכניסת אור יחסית דיי מוגבלת .

תאורה הוא עולם ומלואו .. יש לה תפקיד כפרט עיצובי , גופי תאורה מרהיבים , חזרתיות על גופי תאורה , שילוב של תאורה מקומית ותאורה היקפית , תאורה גלויה ותאורה סמויה .. ועוד מספר שילובים שמוסיפים ערך רב בתהליך העיצוב .

גופי התאורה בעלי אופי שונה , גופי תאורה תלויים , צמודי קיר , צמודי תקרה , תאורה שקועה , פסי לד , תאורת פנים ותאורת חוץ .

גופי תאורה משרתים את בחירת החומרים בחלל , אנחנו נבחר להאיר בבית חלל מסוים . שימוש באור הוא גם אמצעי להדגיש ולהאיר פרט עיצובי .

יש אין סוף אפשרויות לעשות שימוש באור , טבעי ומלאכותי . אני מקווה שהצלחתי ולו במעט .. להדליק לכם את האור !

תכנון עיצוב פנים וסטיילינג : אפרת בהט

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page